آن روز که بچه ها خاطرات گردش های تفریحی خودشان را در سر کلاس درس هدیه ها ی آسمان تعریف می کردند،درس سفره ی عمو عباس شور و هیجان خاصی داشت و هر کدام از بچه ها با بیان خاطرات خود قسمتی از آداب و رسوم غذا خوردن را تعریف می کردند.
حرف های در گوشی یک آموزگار با خودش
می توانم یا نمی دانم
ماهی یک بار چینش نیمکت های کلاس را تغییر دهم.پای تنها درخت مدرسه،کلاسهای ریاضی،انشا،علوم،اجتماعی را تشکیل بدهم.هفته ای چند روز،یک یا دو دستیار آموزشی(معلم یار)از مادر ها در کلاس داشته باشم.
با توجه به نقش تمرین و تثبیت یادگیری،تکالیف متنوع مربوط و دوست داشتنی به جای رونویسی بدهم.
با استفاده از پول(سکه-اسکناس)قوطی های خالی کنسرو .ساعت،متر،طناب،پارچه،ماشین حساب،مقوا،سنگ،برگ،مشکلات ریاضی را ترش و شیرین تدریس کنم.
فکر می کنم که عروسک،توپ و ماشینهای اسباب بازی بچه ها به درد کلاس درس می خورند.با ظروف خالی ماست و شیر،نوشابه خانواده،قوطی پلاستیکی،لیوان شیر دانش آموزان،نی های دور ریختنی کلاس را پر از باغچه های سبز کنم.
خوب دیدن ،خوب شنیدن و خوب گفتن را پایه وسیله اصلی همه دروس قرار بدهم،بچه ها را برای گردش علمی به محل کار اولیا ببرم.
اشتباه کردن را حق دانش آموزان بدانم.از دوچرخه سرایدار و وسیله نقلیه آموزگاران مدرسه برای تدریس درس های ریاضی،علوم،انشا و اجتماعی استفاده کنم.
روشهای مشارکتی را به جای رقابتی به کار گیرم.
میکروسکوپ مدرسه را از تنهایی و انزوا بیرون بیاورم.
ازبهداشتیاران آموزشگاه و آموزشیار بهداشت مدارس فراموش نکنم.
از کیت آموزشی علوم و ریاضی مدرسه دوری نکنم.
خودم هفته ای یک بار یک صفحه گزارش انشا دیکته بنویسم.
از طرح درس روزانه و سالانه فراموش نکنم،آن ها را همیار خود بدانم.
یک زنگ خلاقیت داشته باشم.
از قاب در و پنجره میز و نیمکت دفتر ها برای تدریس مستطیل کمک بگیرم.
خلاصه آن چه در محیط اطراف به چشم می خورد می توانم برای تدریس دروس مختلف استفاده کنم.و یک یادگیری خلاقانه در کودکان ایجاد نمایم که از کوچکترین اشیا اطراف خویش برای یادگیری و تعمیق یادگیری استفاده نموده باشم.
فراگیری درس ریاضی بر موفقیت فرد در طول تحصیلات و زندگی تاثیر بسزایی دارد.چرا که ریاضیات با بسیاری از مشاغل و امور شخصی افراد مرتبط است.ما به عنوان معلم باید به دانش آموزان کمک کنیم تا بر اضطراب ریاضی شان غلبه کنندو بتوانند مهارتهای ریاضی مورد نیاز برای موفققیت شان را کسب کنند.
اضطراب ریاضی احساس تنش و تشویشی است که در بکار بردن اعدادو حل مسائل ریاضی در موقعیتهای گوناگون زندگی روزمره و موقعیت های تحصیلی اختلال ایجاد می کند.این اضطراب می تواند موجب کتپاهش اعتماد به نفس فرد شود.تقریبا دو سوم بزرگسالان ترس نفرت انگیز و زیادی از درس ریاضی دارند.ترس از ریاضی عمیقا ریشه دار است و اغلب از اولین تجربه ی کودک از درس ریاضی در مدرسه آغاز می شود.
چگونه اضطراب ریاضی دانش آموزان افزا یش می یابد
اضطراب ریاضی اغلب به علت تجربه منفی پیشین دانش آموز به هنگام یادگیری ریاضی در کلاس یا خانه تشدید می شود.
سه شیوه ی کار در کلاسهای سنتی ریاضی وجود داردکه سبب اضطراب زیاد در بسیاری از دانش آموزان می شود:قدرت تحمیلی ،ارائه ی عمومی،و محدودیت زمانی
معلم چگونه می تواند به دانش آموز کمک کند تا بر اضطراب ریاضی غلبه کند.
مربیان باید با تشویق بیش تر دانش آموزا ن نقش فعال تری در افزایش اشتیاق دانش آموزان نسبت به ریاضی داشته باشند تا آن ها خود را در حل مسائل ریاضی موفق و مطمئن ببینند.معلمان هفت اقدام مهم را باید انجام دهند تا دانش آموزان در یادگیری ریاضی اضطراب نداشته باشند.معلمان باید: